Kisah seorang abang dgn adiknya Muaz..

By: Raushan Naim

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]
Monday, 22-Sep-2008 14:06 Email | Share | | Bookmark
Aku Hanya Pendatang



Kesian pulak nengoknya..menonong je masuk rumah kami trus duduk golek-golek depan tv.
Pastu dia cakap " Bang.... Air oren takkan takde kut? Haus ni bang..Jauh jalan tadi!"
Atas dasar peri kekucingan, ayah pon bagi laa susu botol Muaz yg tak finish..Woi! Susu mahal tuu!




Kitarang panggil kucin ni Takuya Kimura sbb mata dia penuh taik mata hihihi






Takuya kata " Bang...Bila besar nanti kalo saya dah sukses jadi lawyer, saya takkan lupa jasa abang.
Sbb bagi saya minum susu mahal ...Ada kandungan DHA tuu..Saya takkan lupa bang! Serius cakap.
Kalo abang suruh buat surat akuan bersumpah pon saya sanggup bang. Tima kasih bang! "

Naim balas " Lawyer tu apa hihi...Ada power mcm atromen tak? Naim besar nanti nak jadi kungfu Panda laa!


Friday, 8-Aug-2008 03:13 Email | Share | | Bookmark
PROTES minyak naik harga

 









Wedding Photography
Ayahraushan perakamdetikterindah http://ayahraushan.fotopages.com


Tuesday, 5-Aug-2008 04:57 Email | Share | | Bookmark
Muaz suka main bulldozer

Muaz thr builder
Ayah pernah kata kami yang 2 orang Raushan ni berbeza karektor. Beza sangat...
Raushan Naim suka jadi hero fantasi..Sekejap nak jadi atromen daina..sekejap nak jadi spiderman.
Kadang2 jadi Dash incredible..Skarang suka jadi Neo Matrix pulak dah. Besh wooo!!!

Raushan Muaz lak suka layan benda..Tengok laa, bulldozer macam tu pon dia layan iya-iya je..hihi




Wedding Photography
Ayahraushan perakamdetikterindah http://ayahraushan.fotopages.com



Sunday, 22-Jun-2008 14:28 Email | Share | | Bookmark
Antu kepala panjang.

Harr harr harr aku hantuuuu...
Harr harr harr aku hantuuuu...
Pada suatu hari minggu tu, Muaz dgn abang Naim tengok tv. Bonda ngan ayah kat dlm bilik.
Malas nak kacau laa. Kitorang tengok Bursa saham kat tv3.. Bosan giler! Tau-tau kitorang dah tido.
Tiba-tiba Muaz dengar ada orang bagi salam...Alaa ni musti salesman gores dan menang ni..

Skali bila muaz toleh.. eh...antu kepala panjang! Betull..Tak tipu! Panjang giler kepala dia.
Muaz mcm tak caya lak..Ye la..bukan senang nak tengok antu. Kira macam bertuah jugak laa.
Walaopon dia dah masuk dlm rumah, tapi Muaz tak nak menjerrit..nanti ganggu ayah bonda lak. he he
Muaz baca doa makan banyak2..pastu Fuuhh Fuuhh Fuuhh kat antu tu..Mcm tak berkesan je..
Tanpa membuang masa..Apa lagi menjerit laa minta tolong..Tolong! Tolong!










Ayahraushan perakamdetikterindah http://ayahraushan.fotopages.com


Wednesday, 21-May-2008 01:21 Email | Share | | Bookmark
Seekor Beruk di kaki gunung

Ini bukan sarkes tau!
Cuti hari Wesak, 19 may lepas, ayah bawak kitorang gi jalan2 ke Kolopilah, Negeri semilan.
Bukan jalan kaki..Maksud Naim naik keta laa.Sebetulnya gi rumah famili angkat bonda masa student U dulu.
Nama kampong tu Kg. Tumang, Johol...Perghhh!! Best giler masuk kampong tuuu..Betul dlm utan.
Lalu jambatan kecik..Pastu ada lembah di kaki gunung. Ada kabus...Ada pokok kelapa.
Depan rumah lak kejap2 gerombolan kambing lalu. Pastu gerombolan lembu lak lalu.
Tak lama pastu gerombolan itik lak berlenggang-lenggok...Rasa mcm duduk dlm zoo pulak.


* Seorang Tua Di kaki Gunung adalah novel utk subjek sastera tingkatan 4 zaman ayah dolu-dolu.


Tak lama pon main kat buaian tu sbb semut api banyak giler! Masa kita nak main tu laa
dorang pon sibuk nak main sama..Silap tak bawak spray Baygon.







Ohh...Rupanya atok yg suruh datang laa..Petikkan kelapa kat laman rumah. Ingatkan nak buat sarkes.
Tapi memang terer beruk tu.Sekejap je dia panjat dah sampai atas. Wa respect lu arr beruk.

ayahraushan perakamdetikterindah http://ayahraushan.fotopages.com


[<<  <  1  2  3  [4]  5  6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net